fredag den 16. oktober 2009

Grafik ide



Vores stil er inspireret af dadaismen

Vores koncept

Vores koncept bygger på, at lave 3 forskellige elementer til vores iPhone applikation. Disse elementer vil give brugeren/brugerne en anderledes oplevelse når de besøger tivoli.

De 3 muligheder på applikationen bliver følgende:

TIVOLI-Dating: (app-navn ikke fastlagt)
Med Tivoli dating, vil vi fysisk føre brugere som bruger applikationen sammen, til en blinddate som har Tivoli som mødested. Det kommer til at fungere ved at man skal indtaste nogle personlige brugeroplysninger som fx navn, køn, alder og hjemby.

Derefter skal man via forskellige valgmuligheder vælge hvad/hvem det er man søger en date med, fx køn, alder, dato/tid. Desuden kan man via prædefineret valgmuligheder tilkendegive hvilke af Tivolis mange muligheder som har den pågældende brugeres interesser, fx forlystelser, spisning, koncerter eller bare en hyggelig gåtur i haven. Alle disse oplysninger bliver så via en database sammenlignet med andre brugeres input, og kan komme med forslag til mulige dates, og komme med ideer til mødested og program for Tivoli turen.
Evt. kan det laves så de 2 datere skal finde hinanden ved hjælp af telefonens indbyggede GPS.

TIVOLI-Podwalk: (app-navn ikke fastlagt)
Her kan man vælge at få en guidet tur rundt i Tivoli, imens man med fortællinger om havens historie, i lyd og billeder på sin telefon bliver underholdt og informeret om de mange ting i forlystelsesparken.
Man kan vælge imellem 2 forskellige guider, som på hver deres måde fortæller om Tivoli.

Den ældre mand/kvinde: (persona ikke fastlagt)
Guider rundt i Tivoli med en hyggelig fortællerstemme. Denne person fortæller om Tivoli set fra et historisk perspektiv

Den yngre mand/kvinde: (persona ikke fastlagt)
Fortæller om Tivoli set ud fra et underholdende perspektiv. Han/hun kommer med information om de mange forlystelser, og fortæller fx om tophastighed og g-kraft på rutsjebanerne, samt anbefalinger af andre forlystelser fra spillemaskiner til skydetelte.

TIVOLI-Skattejagt: (app-navn ikke fastlagt)
Skattejagten skal fungere ved at man kan vælge imellem 2 sværhedsgrader (barn/voksen).

Man skal rundt omkring i tivoli løse gåder, finde poster (plakater) og svare på spørgsmål. Når jagten er slut, sender man på sin telefon de indtastede besvarelser til Tivoli, hvorefter man så er med i en konkurrence om forskellige præmier som fx årskort og restaurant besøg.

produktions plan

PODWALK PRODUKTIONS PLAN

Hvilken historie skal fortælles? Der skal fortælles flere forskellige historier om Tivoli. For eksempel en historie om havens historie. Om de forskellige forlystelser. Om prinsessen. Pantomime teatret. En dag i livet på en tivoli medarbejder. Et kig på fiskene i det store akvarie. Akitekturens historie.

Hvem skal den fortælles til? Vi har en bred målgruppe som vi kalder ”folk der går i Tivoli”.Vi har valgt så bred en målgruppe for ikke at udelukke nogen. Inden for vores målgruppe vil de forskellige podwalks henvende sig til forskellige segmenter af vores målgruppe. Unge/gamle/familier m.m.. Vi skal også tage højde for turisterne derfor skal podwalksne også kunne fås på engelsk og tysk.

Hvor og hvornår skal historien fortælles? Historierne skal fortælles i Tivoli . Måske når Prinsessen kører igennem haven kan en reporter fortælle live om hvad der forgår.Når der er aqua koncert.

Hvordan skal historien fortælles? Alt afhængigt af hvem vi henvender os til skal historien fortælles af forskellige speakere . En morfar type til at fortælle noget om Tivolis historie.

Hvordan skal historien distribueres? Man dowloader den til sin ipod. Man finder den på en hjemmeside på nettet.

Hvordan researcher man på historien? Vi har tænkt os at lede på nettet på nettet og gå i Tivoli og undersøge.Tale med nogen inde i Tivoli.

Hvem skriver manus? Jens og Lasse.

Hvem skal speake? Os selv. Vi vil evt. lede efter nogle typer der er som den vi har besluttet os for at bruge i podwalken.

Hvem skal producere lyd? Lasse og Jens.

Hvilke målsætninger har man for sin podwalk? Den skal være undeholdende, personlig, oplysende, sjov og give en spændende ny vinkel på Tivoli eller en sjov historie mens man går rundt derinde.

PODWALK FORTÆLLINGEN

Genre? Dokumentar. Fortæller stilen. Historisk.

Lyd: reallyd, effekt, soundtrack? Vi vil bruge de autentiske lyde som er i Tivoli (reallyd) . Måske lægge nogle lyde på henover som vi optager derinde(effekt).Vi vil også bruge baggrunds musik til at understøtte de forskellige stemninger (soudtrack).

Tone of voice . Det skal være personligt ,med forskellige karakter typer til de forskellige historier. Vi vil komme med ideerne til mange forskellige podwalks men vi vil kun lave 2 på grund af tidsmangel.

Interview – med hvem? Om hvad?

Vi vil komme med ideer til mange forskellige folk .Eventuelt: En bedstefar type om havens histore. En balletdanser om sin karriere i Tivoli og stemningen bar scenen. En ruchebanefører om farten af forlystelserne. Tivoli direktør giver en indblik i Tivoli. Forskellige guidede ture som viser en rundt steder alt afhængigt af hvad man er interreseret i at se i Tivoli. Med oplæsesere der er personlige/ sjove/faglige/uhyggelige/historiske og alt muligt.

Billeder/grafik – hvilke? Vores stilart er Dadaisme så derfor vil vi lave nogle dadaistiske Tivoli inspirerede illustrationer der illustrerer hvilken podcast der er man skal til at høre. Evt. animerede.

Andre visuelle hjælpemidler? Feks. Kort?. Ja vi vil bruge et interaktivt kort som vi laver i flash.GPS så man kan se hvor man er.

iPhone app. Skitse

Vi har lavet en skitse af vores iPhone app.